Sosyal Bilgiler Zümresi olarak ÇEKÜL Vakfı ile birlikte yürüttüğümüz “Yapıların Diliyle Kentim: İstanbul “projesinde, Tarihi Yarımada’ya yaptığımız gezi ile tüm kampüslerimizin 5.sınıf seviyelerinde keşif etkinliği gerçekleştirdik. Arkeoloji Müzesi, Ayasofya Camii ve İstanbul Hipodromu’nu yapılandırmacı eğitim yaklaşımıyla farklı öğrenme stilleri ve çoklu zeka kuramı dikkate alınarak geliştirilen program ile tarihi, arkeolojik ve mimari mirasını tanıyarak, öğrencilerimizin geçmiş ile bugün arasında kalıcı bağlar kurmalarını sağlamaya çalıştık.
Uygulanan program ile 5. sınıflara yönelik geliştirilen eğitim kitinde yer alan uyarıcı sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler ile öğrencilerin eğitim sürecine doğrudan katılımlarını destekleyerek, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini, sorgulayıcı, analitik ve yaratıcı düşünce pratiklerini hayata geçirmelerini de desteklemiş olduk.
Öğrencilerimiz gezi esnasında mimari yapıların tarihini öğrenirken alanda yapılan etkinlikler ile öğrendiklerini hem pekiştirdi hem de keyifli vakit geçirme fırsatı yakaladılar. Programa dahil olan öğrencilerimiz Çekül Vakfı katılım belgelerini almaya hak kazandılar.