ANAOKULU: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında Anabilim Anaokullarında nisan, mayıs ve haziran aylarında gerçekleştirilen faaliyetler ile aileler, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz projeye aktif katılım sağladılar. Dil becerilerini geliştirmeye yönelik etkili bir öğrenme ortamı oluşturulan çalışmalarda her çocuğun bireysel öğrenme tarzına uygun olarak seçilen şiir ve şarkılar öğretildi. Mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz etkileşimli kitap okuma çalışmalarıyla öğrencilerimizin dil becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik önemli adımlar atıldı. Öğrencilerimizin kitaplarla olan etkileşimlerini artırmak ve onları okuma alışkanlığı kazanmaya teşvik etmek için gelecek dönemlerde benzer etkinliklerle bu olumlu gelişimlerin sürdürülmesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz.
İLKOKUL: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” çerçevesinde ilkokul öğrencilerimizle nisan ayında “Bu Nedir?” etkinliği yaptık. Bu etkinlikte son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunmasını amaçladık. Grup çalışmalarıyla etkinliğimizi zenginleştirdik. Tüm sınıflarımızda grafiti çalışması yaptık, “Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” yazısı çocuklar tarafından grafiti ile tasarlandı ve dış panolarımızda sergilendi. 1. sınıflarımızla yaptığımız tekerleme söyleme etkinliği ile keyifli anlar yaşadık. Öğrencilerimiz ezberledikleri tekerlemeleri konferans salonunda sahneye çıkarak seslendirdiler. Birbi-rinden farklı tekerlemeler, öğrencilerimizin söz dağarcığını, dili kullanma zenginliğini geliştirdi.
Mayıs ayında ise türkünün tanımı, dilimizde türkülerin önemi, Atatürk’ün sevdiği türküler konu başlıklarını işledik. Teneffüste Atatürk'ün sevdiği türkülerden seçilenler zil sesi olarak çalındı. Öğrencilerimizde türküler adına farkındalık oluşturarak dilimizi zenginleştirdik. Haziran ayı kapsamında “Dilimizin Zenginlikleri” temalı şenlikte bahçeye deyim ve atasözü kartlarının olduğu masalar kuruldu. Sessiz sinema oyunu oynatılarak çocukların seçtikleri deyim ve atasözlerini vücut dillerini kullanarak karşı gruba anlatmaları istendi.
ORTAOKUL: Tüm kampüslerimizde nisan, mayıs ve haziran aylarında “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” ekseninde çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik. 7. sınıflarımızla ezbere şiir okuma yarışması düzenledik. Öğrencilerin şiirle tanışması, onu gerçekten anlamaya çalışması ve ondaki duyguları derinden hissetmesi amacıyla düzenlenen bu yarışma için öğrenciler, birçok şiir arasında yaptıkları denemeler sonucunda en beğendikleri şiirleri seslendirdikleri bir video çektiler. Hem video çeken hem de arkadaşlarının çektiği videoları izleyen öğrencilerin yaptığı oylamalar sonucu dereceye giren öğrenciler belirlendi.
Türkülerle pandomim etkinliğimizde ise öğrenciler seçilen türküleri sözcüklerin anlam özelliklerine dikkat ederek dinleyip daha önce duymadıkları türküler hakkında farkındalık kazandılar. Aynı zamanda türkülerden seçilen sözcükleri pandomim yoluyla arkadaşlarına aktarırken keyifli dakikalar yaşadılar.
LİSE: Nisan, mayıs ve haziran aylarında lise kampüsümüzde 9. sınıflarla şiir okuma yarışması düzenlendi. Öğrenciler bu etkinlikten oldukça keyif aldı. Şiir okuyanlar arkadaşları karşısında şiir okuyarak öz güvenlerini tazelediler, izleyenler de bir sonraki etkinlikte görev almak için oldukça heveslendiler. “Yunus Emre Divanı” ile ilgili yapılan çalışmada ise öğrencilerimizin Yunus Emre’nin öğretilerini ve dilini daha iyi kavramaları amaçlandı. Yunus Emre’den seçtikleri çeşitli alıntılarla öğrencilerimiz kendi tasarımlarını oluşturdular, arkadaşlarıyla bunları paylaşma fırsatı yakaladılar.