Duyurular
Öğrenci Veli Yorumları
Etkinlik Takvimi
Gezi Programları
Dilimizin Zenginlikleri
Galeri

Dilimizin Zenginlikleri

ANAOKULLARI: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında ekim, kasım ve aralık aylarında kurumumuzda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe aileler katılım sağlamıştır. Etkinlikte, “Haftanın Çocuğu” uygulamasına gelen velilerimiz kendi belirledikleri bir kitabı etkileşimli kitap okuma tekniği ile sınıflarda okumuştur.

“Renkli Çizmeler” kitabı dijital olarak sınıfta okunmuştur. Tüm sınıfın etkin katılımıyla kitapta yer alan bilinmeyen kelimelere yönelik kelime kartları hazırlanıp kitapla ilgili hazırlanmış çalışma sayfası öğrenciler tarafından tamamlanmıştır.

İLKOKUL: “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında ekim ayında, yıl boyunca yapılacak etkinlikler öğrencilerle paylaşıldı. Okutulacak kitaplar ve kitapların değerlendirme yöntemleri öğrencilere aktarıldı. Projeye ve kazanımlarına dikkat çekildi.  Kasım ayında düzenlenen 3. sınıf etkinliğinde, bir şiirden yola çıkılarak şiirde geçen kelime ve kavramlar analiz edildi. Öğrencilerimiz, şiirden seçtikleri en az 3 kelime ile slogan oluşturup bu sloganı tamamlayan bir görsel tasarladılar. Oluşturdukları görseller, “Dilimizin Zenginlikleri” panosunda sergilendi. Bir, iki ve üçüncü sınıflarımızla aralık ayında seçilen anahtar sözcüklerle “Hikâye Anlatma Yarışması” yapıldı. Dijital platformda, hikâyelerini video olarak paylaşan öğrencilerimiz çalışmadan oldukça keyif aldılar. Sınıflarda hikâyeler dinlenerek öğrencilerle değerlendirildi. 

ORTAOKUL: Tüm kampüslerimizde ekim, kasım ve aralık aylarında “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Projemizin amacı, öğrencilerimizin dil, zekâ ve bilgi gelişimine katkıda bulunmak ve onların ana dillerini etkili bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmektir.

5. Sınıflar: “Deyimler ve Atasözleri Sözlüğü”
5. sınıf öğrencilerimiz, kültürel mirasımızın önemli bir parçası olan deyimler ve atasözlerine odaklandılar. “Deyimler ve Atasözleri Sözlüğü” hazırlayarak bu zenginlikleri canlı tutmaya ve söz varlıklarını zenginleştirmeye çalıştılar. Ekim ayında gerçekleştirdiğimiz bu etkinlik, öğrencilerimizin Türkçeyi doğru ve güzel bir şekilde kullanmalarına katkı sağladı.

6. Sınıflar: “Yunus Emre Şiirleri Afişleri”
6. sınıf öğrencilerimizle Türkçeyi ustalıkla kullanan Yunus Emre’nin şiirlerini inceledik. Halkın dilini en sıcak ve canlı biçimde işleyen şiirlerindeki sözcükleri detaylı şekilde ele aldık. Öğrencilerimiz, bu sözcükleri temel alarak yaratıcı ve renkli afişler tasarladı. Hazırlanan afişler kasım ve aralık aylarında okullarımızın panolarında sergilendi ve en başarılı tasarımlar seçildi.

4. Sınıflar: “Minik Kalemlerden Hikâyeler”

Aralık ayında, 4. sınıf öğrencilerimizle “Minik Kalemlerden Hikâyeler” adlı hikâye yazma etkinliği düzenledik. Öğrencilerimiz, görseller ve anahtar sözcüklerden yola çıkarak kendi özgün hikâyelerini kaleme aldı. Yazdıkları hikâyeleri canlandıran öğrencilerimiz hem yaratıcılıklarını geliştirdi hem de iş birliğiyle çalışmanın önemini bir kez daha kavradı.

Bu etkinlikler, öğrencilerimizin dil becerilerini zenginleştirmeye, yaratıcı düşünme yetilerini geliştirmeye ve kültürel mirasımıza sahip çıkmaya yönelik önemli adımlar olarak büyük bir ilgi ve heyecanla karşılandı.

LİSE: Öğrencilerin dilimizin seçkin ve özgün eserlerini daha yakından tanımalarını, milletimizin kültür birikimiyle düşünce dünyasını, hayat tarzını yeniden keşfetmelerini sağlamak; Türkçeyi zenginliği, canlılığı ile bir medeniyet dili hâline dönüştürmek için geçtiğimiz yıl başlatılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında bu yıl da Anabilim Anadolu Lisesi, Anabilim Fen ve Teknoloji Lisesi olarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik.  Öğrencilerimiz her ay, edebiyatın farklı bir hazinesini keşfederek yaratıcılıklarını ortaya koydular. Ekim ayında “Orhun Yazıtları”ndan yola çıkarak kadim Türkçenin izlerini taşıyan kelimelerle özgün bir sözlük kapağı tasarlayıp geçmişin ruhunu yeniden canlandırdılar. Kasım ayında “Divânu Lugati’t Türk”ten aldıkları anahtar sözcüklerle yüz yıl sonraki dünyayı anlattıkları denemeler yazıp hayal dünyalarını konuşturdular. Aralık ayında da “Kutadgu Bilig”den anlamını bilmedikleri sözcüklerin anlamlarını öğrenerek yeni kelimeler türetip edebiyatın eskimeyen gücünü, modern yaratıcılıkla buluşturdular.