Birimimiz, kısa yanıtlı ya da çoktan seçmeli testler gibi objektif ölçme araçlarından oluşan tüm genel sınavların, eğitim programlarına uygun ve öğretim sürecine paralel olarak hazırlanması aşamasında öğretmenlerle birlikte çalışmakta ve sonuçlarının analiz edilmesi, değerlendirilmesi işlemlerini yürütmektedir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerimizin "neyi, ne kadar" öğrendikleri belirlenerek, sınıf içi çalışmaların da bu bilgiler ışığında planlanması sağlanmaktadır.
Bu doğrultuda, Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler, Fen Bilimler derslerine ilişkin ünite sonu değerlendirme sınavlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi boyutunda ortak çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalarla, sınavların ezber bilgileri yoklamak yerine, temel bilgileri yaşamdaki durumlara uyarlama, yorumlama ve ilişki kurma becerilerini yoklayacak nitelikte olması hedeflenmektedir. Ayrıca sınavların dersin işlenişine paralel olması yönünde çalışılmaktadır.
Okulumuzda lise sınıflarında uygulanan tüm sınav sonuçlarına ait "Öğrenci Sonuç Belgeleri" web ortamında yayımlanmaktadır. Böylece velilerimiz kendi öğrencisinin tüm sınav sonuçlarına ulaşabilmektedir. “Öğrenci Sonuç Belgeleri”nde, öğrencinin o sınavdan aldığı puanın yanı sıra her sorunun ölçtüğü konu/alt konu bazında başarı yüzdeleri de verilmektedir.
Birimimizde, çoktan seçmeli testlerin değerlendirilmesinde optik okuyucu ve ölçme değerlendirme yazılımından destek alınmaktadır. Bunun yanı sıra, okulumuzdaki sınav sistemini daha iyiye götürebilmek için, temel derslere yönelik geçerliği ve güvenirliği yüksek, denenmiş soruları kapsayan soru bankası oluşturma çalışmalarına devam edilmektedir.
Öğrencilerimiz çeşitli stratejiler izlenerek bir eğitim-öğretim yılı içinde değerlendirilirler.
Gözlemler: Tüm öğrenciler sık sık ve düzenli olarak gözlemlenir. Öğretmen tüm sınıf üzerinde yoğunlaştığı geniş açılı odaklanmadan, tek bir çocuk üzerinde yoğunlaştığı yakın-çekim odaklanmaya kadar çok çeşitli şekillerde gözlem yapar.
Performans Değerlendirmeleri: Bunlar belirli kriterleri bulunan ve belirli bir hedefe yönelik uygulamalarla ilgili değerlendirmelerdir. Öğrencilerin disiplinler-üstü becerileri sık sık ve düzenli olarak gözlemlenir. Gözlemler aşağıda belirtilen şekilde kaydedilir:
Süreç Odaklı Değerlendirmeler: Tipik olan ve olmayan davranışlar not edilir, güvenliği pekiştirmek için olabildiğince çok sayıda gözlem yapılır, geçerliği artırmak için farklı bağlamlardan alınan kanıtlar sentezlenir.
Seçilmiş Cevaplar: Bunlar bir defalık, tek boyutlu alıştırmalardır. Sınavlar ve “quiz”ler bu değerlendirme türünün en alışılmış örnekleridir.
Açık Uçlu Uygulamalar: Bu uygulamalarda öğrencilere bir uyaran verilir ve özgün bir cevap vermeleri istenir. Cevap; kısa bir yazılı cevap, bir resim, bir diyagram veya çözüm olabilir.
Dönem Ödevleri: Bunlar öğrencinin başarısını, gelişmesini, daha üst düzeyde düşünme yeteneğini, yaratıcılığını, düşüncelerini gözden geçirme, tartma ve yeniden değerlendirme yeteneğini göstermek üzere yaptırılmaktadır.