Rehberlik ilkeleri, rehberliğin dayandığı psikolojik, toplumsal ve felsefi temellerin özünden oluşmuştur. Ayrıca bu ilkeler psikolojik danışma ve rehberlik programı yürütülen toplumun eğitim felsefesinden ve paradigmalarından etkilenmektedir.
Buna göre;
Birey, seçme özgürlüğüne sahiptir. Rehberliğin işlevi bireyin özgürlüğünü kullanabilmesi için seçenekleri algılayabilmesine ve doğru tercihler yapmasına yardımcı olmaktır.
İnsan saygıya değer bir varlıktır. Dini, ırkı, rengi, cinsiyeti ne olursa olsun, insan saygıya değer bir varlıktır.
Rehberlik hizmetlerinden yararlanmada zorlama yoktur. Öğrencilere gönüllülük ilkesini zedelemeden yardım etmek gerekir.
Rehberlik anlayışı, öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini öngörür. Öğrenci merkezli eğitimde, sadece sorunlu öğrencilere değil, her öğrenciye rehberlik hizmeti verilir.
Rehberlik hizmetleri ilgililerin işbirliği ile yürütülür. Psikolojik danışmanın, öğrenci ile ilgili tüm okul içi ve okul dışı kişilerin desteğini alması, hizmeti daha etkin ve verimli biçimde sunmasında etkilidir.
Öğrencilere rehberlik hizmeti verirken onları her yönü ile tanımak gerekir.
Rehberlik hizmetlerinde gizlilik esastır. Danışanın izni olmaksızın, öğrenci ile konuşulan bilgilerin, hiçbir kişiye ve kuruma aktarılmaması gerekir.
Rehberlik tüm öğrencilere yönelik bir hizmettir.